Az Én 160 Grammom

Az Én 160 Grammom

Süti bűntudat nélkül

2017. május 19. - BalazsBea

Mint ahogy a 160 gramm diéta lényegre törő, rövid leírásában szó volt róla, tízóraira és uzsonnára egészen nyugodtan ehetünk gyorsan felszívódó szénhidrátokat is. Én eddig ezt almával, kefírrel, cukormentes joghurttal ... oldottam meg, de tegnap valami másra vágytam. Rövid böngészés után találtam egy egyszerű túrós süteményt, amit szépen át tudtam alakítani az én "ízlésemnek" megfelelően.

Ez a nassolnivaló sem lesz túl bonyolult, hiszem én magam sem élek a 160 gramm diéta szabályai szerint, csak körülbelül két hete. Nyilván nem túl széleskörűek egyenlőre! ezen a téren az ismereteim, de a tanulás/kísérletezés folyamata jelentem, serényen zajlik :). 

Tulajdonképpen azért is ragaszkodtam valamilyen sütemény alternatívájához, mert nem akarom, hogy azt érezzem, hogy én minden jóból kimaradok, míg mások bűntudat nélkül nassolhatnak. Véleményem szerint ami nagyon fontos:

nem sanyargatni kell magunkat, hanem a hagyományos, hétköznapi ételeket próbáljunk meg átalakítani úgy, hogy inzulinrezisztensként, PCOS-ként is ehetőek, élvezhetőek és egészségesek legyenek! (a tapasztalat beszél belőlem). Az általam elkészített ételek receptjei az esetek döntő többségében törekedni fognak (ahogy majd látjátok is) az egyszerűségre, illetve arra, hogy a fizum fele ne menjen rá a hozzávalók beszerzésére!!! 

De térjünk vissza a sütinkhez :), íme a hozzávalók:

  • 4 tojás
  • 4 evőkanál víz
  • 2 evőkanál cukorhelyettesítő, én eritritet használok, de lehet bármi más (xilit...)
  • 4 evőkanál zabpehelyliszt
  • 2 evőkanál cukormentes kakaópor
  • 1 kiskanál sütőpor

Töredelmesen bevallom, hogy a zabpehelyliszttel egy kicsit csaltam, mivel nem volt itthon, a sima zabpelyhet daráltam meg. Ezzel is tökéletesen működik a recept, és mivel a zabpelyhet nem olyan ördöngösség beszerezni, bármikor tudok csinálni zabpehelylisztet. :D

20170517_181710.jpg

A cukormentes kakaópor sem egy nehezen elérhető dolog, hagyományos, bármelyik boltban beszerezhető kakaóporok dobozának hátulján meg tudjuk nézni, hogy melyikben van cukor és melyikben nem.

a krémhez:

  • 250 gramm túró
  • 150 gramm natúr joghurt
  • 2 evőkanál eritrit
  • 1 evőkanál zabpehely
  • ízlés szerint vanília aroma, citrom

Igen, a krém... igazából a natúr joghurtban és a túróban sincs sok szénhidrát, viszont az cukor... Cukormentes túrót nem találtam, viszont azt tudom, hogy a laktózérzékenyek totút használnak helyette, ami alternatíva lehet PCOS-oknak is.

 A recept úgy szól, hogy a tojásokat kettéválasztjuk, és első lépésként a tojássárgákat habosra keverjük a "cukorral". Ehhez habverővel hozzádolgozzuk a vizet, zabpehelylisztet, kakaóport és sütőport. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük és óvatosan a már meglévő masszához keverjük. Kis méretű tepsiben 170 °C-on 10-15 percig sütjük. Miközben sül elkészítjük a túrós krémet, ami gyakorlatilag csak annyit jelent, hogy összekeverjük a hozzávalókat és habverővel kicsit habosítjuk. 

És íme a végeredmény!

img_20170518_165815_978.jpg

 Azt azért szeretném leszögezni, hogy senki ne várja azt, hogy egy ízes, igazán édes süteményt fog kapni, de azt hiszem ezt nem kell magyarázni. Viszont finom, könnyed, és süti! 

 A süteményhez felhasznált hozzávalók szénhidráttartalma összesen 123,73 gramm.

A bejegyzés trackback címe:

https://azen160grammom.blog.hu/api/trackback/id/tr8712519215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása